Viimased Uudised

Peugeot esitleb Frankfurdi autonäitusel täiesti uut 308 mudelit.

Postitatud 27. august 2013

Frankfurdi autonäitusel toimub täiesti uue Peugeot 308 esmaesitlus, samuti on väljas 3008 ja 5008 uuendatud versioonid, BlueHDi mudelid, HYbrid4 nelikveolised diisel-hübriid mudelid, 208 HYbrid FE ja 2008 HYbrid Air ideaautod, sportkupee RCZ R ja ONYX ideeauto.

 

Täiesti uus Peugeot 308

 

Peugeot 2900-ruutmeetrisel väljapanekul esitletava 30 sõiduki ja ideeauto seas on eraldi ala Peugeot 308 jaoks. Uus 308 on isikupärane, intuitiivne ja puhta disainiga luukpära, mis sündis disainerite ja inseneride ühistööna. Mudel kuulub väike-kesklassi, mis moodustab rohkem kui kolmandiku Euroopa turust. Tänu uuele EMP2 platvormile on uus 308 oma klassi kõige kergem mudel – eelmisest versioonist tervelt 140 kg kergem – ning 4,25 meetri pikkusena ka kõige kompaktsem. Minimalistlik ja tehnoloogiline interjöör, kus on kasutatud ülikvaliteetseid tekstiile ja muid materjale, uhkeldab SR1 ideeautolt inspiratsiooni saanud PEUGEOT i-Cockpit juhikohaga, mida iseloomustab väiksem rool, Head Up Display tüüpi näidikuteplokk, kõrge keskkonsool ja 9,7 tolline puutetundlik ekraan juhtimise intuitiivsemaks muutmiseks.

 

Esialgu pakutavad viis ökonoomset bensiini- ja HDi diiselmootorit ning optimeeritud aerodünaamika (Cx: 0,28, Scx: 0,63) tagavad ka madala CO2 taseme, mis algab 93 g/km (1,6 HDi). 2014. aasta kevadel lisandub 308-le arvukalt uut tehnoloogiat, sealhulgas uue kolmesilindrilise turbobensiinimootori (1,2 e-THP) BlueHDi versioonid – nende hulgas üks, mille CO2 pääst on kõigest 82 g/km - ja uue põlvkonna kuuekäigulised automaatkäigukastid.

 

Ees ootavad uudsed sõiduelamused: Peugeot kogemused väljenduvad uues ning kergemas veermikus ja uue põlvkonna ESP süsteemis. Lisades siia uue platvormi poolt pakutavad eelised (väiksem kaal, lühemad ülendid, madalam raskuskese, elektriline roolivõimendi), on tulemuseks esmaklassiline dünaamika, juhitavus, mugavus ja tipptasemel kerestabiilsus.

 

Sõidunaudingut suurendavad veelgi mitmed tehnoloogilised juhtimisabid: pimeda nurga jälgimissüsteem, adaptiivne püsikiiruse hoidja, kokkupõrkeohu hoiatus ja automaatne hädapidurdus. Antud segmendis uudseks varustuseks on kõrgema varustustasemega versioonide standardvarustusse kuuluvad täis-LED esituled.

 

Sportlik 308 R Concept

 

Väljas on ka ülisportlik 308 R Concept ideeauto, mis on madalamal asuva kerega, laiema rataste rööpega,  sportlike küljelaienditega ja 19 tolliste velgedega. 308 R Concepti kahevärvilise süsinikust kere all on peidus neljasilindriline 1,6 liitrine bensiinimootor, mille tippvõimsuseks on tervelt 270 hj (199 kW). Seega on selle mootori väljundvõimsuseks antud kategoorias rekordilised 170 hj/l. Mootori kogu potentsiaali ärakasutamiseks on 308 R Conceptil Torsen suruhõõrdediferentsiaaliga esisild ja suuremad pidurid.

 

Uuenenud 3008 ja 5008

 

Suurt müügiedu nautivad crossover 3008 ja kompaktne mahtuniversaal 5008, mida on juuni lõpu seisuga müüdud kogu maailmas vastavalt 506 000 ja 237 000 tükki, on Frankfurdis väljas uuenenud disaini ja mitmete tehnoloogiliste uuendustega. Kasutatud on Peugeot uusi disaini elemente (uudne esivõre koos esituledega), sisemust kaunistab lasergraveeringutega keskkonsool ja uued juhtseadmed: tagurduskaamera ning värviline Head Up Display.

 

CO2 vähendamine läbi uute tehnoloogiate

 

2013. aastal vähendab Peugeot oma Euroopas müüdavate mudelite CO2 heitmete keskmist taset veelgi: mai lõpust on selleks üldnäitajaks vaid 116,3 g/km, 2012. aastal oli sama näitaja 121,5 g/km. Peugeot keskkonnapoliitika väljendub pidevas sisepõlemismootorite optimeerimises (kasuteguri suurendamine, töömahu vähendamine, Stop&Start süsteem jpm) ja uue põlvkonna mootorite, näiteks kolmesilindriliste 1,0 l ja 1,2 l bensiinimootorite, turuletoomises. Frankfurdis esitletakse uut 308’t ja 508 SW’d koos uue diisel BlueHDi saastekontroll tehnoloogiaga. Ühendades omavahel valikulist katalüüsreduktsiooni (SCR) ja lisaainega tahmaosakeste filtrit, võimaldab BlueHDi tehnoloogia vähendada lämmastikoksiidi hulka üle 90%, optimeerida CO2 heitmete hulka ja kütusekulu ning ellimineerida 99,9% tahmaosakestest. BlueHDi tehnoloogia on vastavuses Euro 6 normidega ja võetakse 2013. aasta lõpus kasutusele kõikide Peugeot diiselmootoriga mudelite juures, tugevdades seega veelgi margi liidripositsiooni diiselmootorite vallas.

 

Oluliseks näiteks Peugeot keskkonnaalastest edusammudest on HYbrid4 diiselhübriid-tehnoloogia. Tänu 200 hobujõulisele võimsusele, mille tagavad kombineerituna 2,0 HDi FAP diiselmootor ja elektrimootor, pakuvad HYbrid4 mudelid 4 juhtimisrežiimi (automaatne, täiselektriline, sport ja nelikvedu) ning CO2 päästu alates 88 g/km. Ent selleks, et viia ellu oma eesmärk pakkuda kõigile kättesaadavat ja vaid 2 liitrit kütust 100 km kohta tarbivat seeriamudelit, võtab PEUGEOT kasutusele täiesti uudsed lahendused. Üheks olulisemaks etapiks on HYbrid Air tehnoloogia, mis teeb PEUGEOT’st taas kord teerajaja. HYbrid Air kombineerib omavahel kahte energiatüüpi, et saavutada parimat kasutegurit olenevalt olukorrast: pidurdamisel ja aeglustamisel taastatud energia tulemusena saadud suruõhk on abiks 3-silindrilisele bensiinimootorile või asendab seda kõige suurema energiakuluga faasides ehk paigaltvõtul ja kiirendades. HYbrid Air süsteem pakub kolme kasutusrežiimi : õhk (ZEV), bensiin ning kombineeritud režiim.

 

Kütusesäästlikkus läbi uute tehnoloogiate

 

HYbrid Air tehnoloogiale lisanduvad uuendused ka teistes valdkondades; eesmärgiks on saavutada 2,0 liitrine kütusekulu 100 km kohta. Neid täiendavaid tehnoloogiaid demonstreerib 208 HYbrid FE, mille CO2 pääst on vaid 49 g/km ehk kaks korda madalam kui ülitõhusal 208 1,0 VTi’l – aga kiirendus paigalt 100 km/h’ni toimub vaid 8 sekundiga ehk peaaegu sama kiirelt, kui 208 GTi’l. Tegemist on ekstreemse kontseptsiooniga, mida Peugeot kavatseb kasutada baasina oma tulevikuautode tehnoloogilisel väljatöötamisel.

 

Samuti on eesmärgiks optimeeritud aerodünaamika ning 200 kg väiksem kaal tänu komposiitmaterjalide ja polükarbonaatide kasutamisele. Hübriidsüsteem, mis ühendab omavahel 3-silindrilise bensiinimootori ja robotkäigukasti ning elektrimootori ja aku, mis on valminud kestvussõitudel saadud kogemuste põhjal. Kasutusele võetakse ka spetsiaalsed Total mootoriõlid. 208 HYbrid FE saab komposiitvedrustuse, erirehvid ja veljed, mis vähendavad veeretakistust.

 

Sportlik RZC R, nüüdsest seeriamudel

 

Frankfurdis PEUGEOT väljapanekul saavad külastajad tutvuda veel RCZ sportkupee eksklusiivse R versiooniga, millest saab Peugeot ajaloo kõige võimsam seeriamudel. Selle mudeli uus 1,6 liitrine 270 hj (199 kW) mootor – rekordilise väljundvõimsusega antud kategoorias – vastab Euro 6 normidele ja mille keskmine kütusekulu on vaid 6,3 l 100/km kohta ja CO2 pääst vaid 145 g/km.

 

Superauto Onyx

 

Lisaks saavad külastajad lähemalt tutvuda superautoga Onyx, mis üllatab radikaalse musklis kere ja 20-tolliste velgedega. Süsinikkorpusele kinnitatud 600 hj 3,7 liitrine V8 HDi hübriidmootor asub taga keskel, käigukast on 6-käiguline järjestlülitusega ja veermiku juures on kasutatud Peugeot esmaklassilisi kogemusi ringrajalt. Kere paistab silma oma kontrastsete materjalide ja värvitoonide poolest: puhas vask poritiibadel ja ustel, must matt süsinik teistel paneelidel. Alumiiniumkaarte poolt raamistatud topeltkumerusega klaaskatus paljastab süsinikkonstruktsiooni ja muljetavaldava kookonit meenutava salongi. Onyx’ga jätkab Peugeot materjalide avastamist: ‘Newspaper Wood’ armatuurlaud ja keskkonsool on valmistatud kokkupressitud vanadest ajalehtedest.