Viimased Uudised

Peugeot esitleb Genfi autonäitusel uut crossoverit 2008.

Postitatud 19. veebruar 2013

Peugeot esitleb Genfi autonäitusel oma uudismudeleid, millest oluliseimaks võib kindlasti pidada Peugeot 2008 esmaesitlust, 208 väljapanekut ja ideeautot Onyx. Tehnoloogilistest ja keskkonnasäästlikest edusammudest annavad aimu diiselhübriid HYbrid4, 2008 HYbrid Air ja 208 HYbrid FE mudelid.

Kokku on Peugeot’l väljas 31 autot, mis võtavad enda alla 2700 ruutmeetrit näitusepinda. Ideeautodest  näeb palju kõneainet pakkunud RCZ R Concepti ja ONYX’it.

Veel Pariisi autonäitusel ideeautona väljas olnud crossover 2008 Concept on vahepeal arendatud seeriaautoks, mida näeb Genfis esmakordselt. Järjest intensiivsema linnaliikluse jaoks mõeldud tulevikuauto kallal töötasid ühiselt insenerid ja disainerid Euroopas, Hiinas ja Lõuna-Ameerikas.

Peugeot 2008 on 4,14 meetri pikkune kompaktne ja mitmekülgne crossover, millel on elegantne ja silmatorkav stiil. Uus 2008 saab esimese mudelina oma kapoti alla üliökonoomse ja Euro6 nõuetele vastava uue põlvkonna 110 hobujõulise 3-silindrilise 1.2 liitrise otsesissepritsega turbo-bensiinimootori, mis peaks valikusse jõudma 2014 aasta keskpaigas.

Uue põlvkonna e-HDi diiselmootorite ja 3-silindriliste bensiinimootoritega crossover 2008 võib uhkeldada oma mootorite väga madala kütusekulu, mis algab 3,8 l/100 km, ning CO2 saastega, mis algab 98 g/km. 2008’s on olemas kõik tugevad küljed: stiilne disain, uudne juhtimisnauding tänu väiksele roolile ja suurele puutetundlikule ekraanile, mahutavus ja funktsionaalsus, suurepärane mugavus ja sõiduomadused, kvaliteetsed materjalid ning viimistlus.

Ühtlasi demonstreerib Peugeot Genfis uut võistlusautot 208 R5, kogu 208 seeriat ning vaid kuu aega tagasi väljakuulutatud uut HYbrid Air tehnoloogiat ja koostöös Totaliga väljaarendatud ülimadala kütusekuluga HYbrid FE tehnoloogiat.

2012. aastal sai Peugeot’st kõige madalama CO2 saastega autode tootja: keskmiseks näitajaks oli vaid 121,6 g/km (128,6 aastal 2011), olles seega vastavuses 2015. aastal kehtima hakkava 130 g/km nõudega.

HYbrid Air tehnoloogia abil on eesmärk saavutada kütusekulu vaid 2 l/100 km. Uus 2008 on suurepäraselt sobiv mudel sellele uudsele jõuallikale, ühendades omavahel bensiinimootori ja suruõhu tehnoloogia, mis võetakse 2016. aastal kasutusele väike-ja väikekeskklassi segmendi sõiduautodel.

2008 HYbrid Air kombineerib omavahel kahte energiatüüpi, et saavutada parimat kasutegurit olenevalt olukorrast: pidurdamisel ja aeglustamisel taastatud energia tulemusena saadud suruõhk on abiks 3-silindrilisele bensiinimootorile või asendab seda kõige suurema energiakuluga faasides ehk paigaltvõtul ja kiirendades. HYbrid Air süsteem pakub kolme kasutusrežiimi : õhk (ZEV), bensiin ning kombineeritud režiim.

208 HYbrid FE projektiga ühendavad juba aastast 1995 koostööd tegevad Peugeot ja Total oma parimad oskused ja teadmised ning võtavad vastu ambitsioonika väljakutse sobitada kokku madal heitgaaside tase ja sõidunauding : 208 HYbrid FE CO2–saaste on vaid 49 g/km ehk kaks korda madalam, kui ülitõhusal 208 1,0 VTi’l – aga kiirendus paigalt 100 km/h’ni toimub vaid 8 sekundiga ehk peaaegu sama kiirelt, kui 208 GTi’l.

Tegemist on ekstreemse kontseptsiooniga, mida Peugeot kavatseb kasutada baasina oma tulevikuautode tehnoloogilisel väljatöötamisel.

Eesmärgiks on optimeeritud aerodünaamika, 200 kg väiksem mass tänu komposiitmaterjalide ja polükarbonaatide kasutamisele. Hübriidsüsteem, mis ühendab omavahel 3-silindrilise bensiinimootori ja robotkäigukasti ning elektrimootori ja aku, mis on valminud kestvussõitudel saadud kogemuste põhjal. Kasutusele võetakse ka spetsiaalsed Total mootoriõlid. 208 HYbrid FE saab komposiitvedrustuse ning erirehvid ja veljed, mis vähendavad veeretakistust.

Genfis on kõikidele uudistamiseks populaarseks osutunud mudelist RCZ väljakasvanud ideeauto RCZ R, millel on 260 hobujõuline 1,6 liitrine THP bensiinimootor ja millest tõotab kujuneda Peugeot ajaloo võimsaim seeriamudel. Lisaks saavad külastajad lähemalt tutvuda superautoga Onyx, mis üllatab radikaalse musklis kere ja 20-tolliste velgedega. Süsinikkorpusele kinnitatud 600 hj 3 liitrine V8 HDi hübriidmootor asub taga keskel, käigukast on 6-käiguline järjestlülitusega ja veermiku juures on kasutatud Peugeot esmaklassilisi kogemusi ringrajalt.

1810. aastal asutatud Peugeot toodab liikumisvahendeid alates jalgratastest kuni tarbesõidukiteni ning on üks maailma juhtivaid autotootjaid, olles esindatud 160. riigis ja müües aastas ligemale 2 miljonit autot. Peugeot on Eestis neljas enim-müüdud automark ning Peugeot 508 ja Peugeot 208 on valitud vastavalt Eesti 2012 Aasta Autoks ja 2013 Aasta Rahvaautoks. 50-aastase kogemusega KW Bruun on Peugeot’ ametlik maaletooja Eestis, Lätis, Taanis, Rootsis ja Islandil ning müüb kokku ligemale 40 000 Peugeot’ sõidukit aastas.