Viimased Uudised

UUS OPEL CROSSLAND X: STIILNE JA LAHE CROSSOVER

Postitatud 29. jaauar 2017

  • Äärmiselt cool: menukas CUV/SUV segmendis lastakse välja täiesti uus crossoveri mudel
  • Uus X perekond: Opel Crossland X liitub müügihitist Mokka X-ga
  • Extra mugav: kõrgem istumisasend, ruumikas sisemus ja funktsioonide paindlikkus
  • X-faktoriga tehnoloogiad: suurepärane info- ja meelelahutussüsteem Opel OnStar ja mitmed abisüsteemid
  • Extraklassi mudeli ülevaade: esiklaasinäidik, 180-kraadine tahavaatekaamera ja AFL LED-esituled
  • Exklusiivne välimus: esmaesitlus toimub suurel Opeli näituse avamisel Berliinis 1. veebruaril.

Rüsselsheim.  Väljast värske ja kompaktne, seest ruumikas ja mitmekülgne ning trendika kahetoonilise värvilahenduse ja laheda linnamaasturi välimusega – just selline ongi uhiuus Opel Crossland X. See mitmekülgne crossover on Opeli X-perekonna väikeautode klassi (B-klassi) teine liige, asudes müügihitist Mokka X-i kõrvale. Suurem Grandland X lastakse kompaktklassis (C-segment) välja käesoleva aasta teises pooles. Niimoodi käivitab Opel intensiivse tootearendusprojekti „7 aastal 17“ ehk annab käesoleval aastal välja seitse uut mudelit, millest kaks uut X-uustulnukat ühendavad endas nii mõndagi suurepärast: julget disaini, linnamaasturi eeliseid ja linnaeluga sobivaid omadusi. Need Opeli mudelid pakuvad midagi erilist, midagi extrat. Opel Crossland X teeb oma debüüdi Berliinis 1. veebruaril.

Võrreldes Mokka X-ga, mis on varustatud valikulise nelikveoga, et aeg-ajalt ka maastikusõitu nautida, on Opel Crossland X oma värske ja karge välimusega mõeldud eelkõige linnasõitudeks, sobides samas hästi ka ökotallu ostlema või maale puhkama sõitmiseks. Uus Crossland X on oma 4,21 meetriga Astrast 16 cm lühem, aga 10 cm kõrgem. Niimoodi saavad sõitjad veidi kõrgemal istuda ja suurepärast vaadet nautida. Kes soovib sõidukogemust veelgi paremaks muuta, võib lisada õhulisust valikulise panoraamkatusega.

Lisaks pakub uustulnukas mitmeid uuendusi, mis teevad sõitmise ohutumaks, mugavamaks ja lihtsamaks. Adaptiivsed LED-esituled (AFL), esiklaasinäidik ja 180-kraadise vaatega panoraam-tahavaatekaamera koos parkimisabiga, jalakäija tuvastamise ja automaatse hädapidurdusega avariiennetussüsteem[1], juhi väsimust tuvastav süsteem, sõiduraja hoidmise süsteem, liiklusmärkide tuvastamine ja külgmise pimeala hoiatus on vaid mõned näited. Uus Crossland X pakub ka Opelile juba iseloomulikku suurepärast ühenduvust tänu Opel OnStarile ning ka Apple CarPlay ja Android Autoga ühilduvale IntelliLink info- ja meelelahutussüsteemile, mille juurde kuuluvad ka kuni 8-tollised värvilised puuteekraanid.

Nii juht kui ka eesistuja saavad nautida auhinnalisi AGR-sertifikaadiga ergonoomilisi istmeid – sellist mugavust pakub antud segmendis ainult Opel (mudelites Crossland X ja Mokka X). Ka näiteks 410-liitrine pagasiruum – ilma tagaistmeid alla klappimata – on oma klassi suurim. Lisaks on tagaistmel sõitjatel võimalik istet 150 mm pikisuunas reguleerida, et saada juurde jalaruumi või suurendada pagasiruumi mahtu. Niimoodi on Crossland X veelgi mitmekülgsem.

„Nõudmine väikeste linnaliikluseks sobivate linnamaasturite ja crossoverite järele on järjest tõusmas. Linnamaasturist inspiratsiooni saanud laheda kujunduse ja suurepärase ühenduvusega praktiline Crossland X on meie sportliku Mokka X-i kõrval antud klassis teine tugev konkurent,“ ütles Opeli tegevjuht Karl-Thomas Neumann. „Meie väle Crossland X pakub sõidunaudingut ja õhkab linlikku elustiili, olles ideaalne nii linnasõitudeks kui ka maale põikamiseks.“

Väikeste crossoverite ja linnamaasturite segment õitseb ja müüginumbrid on 2010. aastaga võrreldes praktiliselt viiekordistunud. Üks parimaid müügiartikleid ja seega ka üks esimesi trendiseadjaid on Opel Mokka X. Nüüd annab Crossland X sellele uuele ja kiirelt kasvavale segmendile, mis on kompaktklassi kannul juba kanda kinnitanud, veelgi hoogu juurde ja tagab Opeli kaubamärgi täiendava kasvu.

Puhas disain ja suurepärane ruumikasutus

Julge, värske ja lahe – need on kolm omadust, mida vajab iga linnasõiduks mõeldud crossover. Uuel Crossland X-l on need kõik olemas. Samas jääb ta oma maksimaalselt hea välimuse ja iseloomuga ikkagi endiselt Opeliks. 4212 mm pikkune, 1765 mm laiune ja 1590 mm kõrgune mudel on äärmiselt kompaktne. Crossland X annab Opeli kujundusfilosoofiale – „ehitusmeisterlikkus kohtub saksa täpsusega“ – oma tõlgenduse ning on samaaegselt peen ja robustne. Esiotsas uhkustab silmapaistev iluvõre, mida kroonib Opeli särav välgunool. Välgunoolt embavad kaks kroomitud tiiba, mis laiuvad väljapoole Opelile omaste topelttiiba meenutavate LED-päevatulede suunas. Keskelt Opeli logo juurest kroomitud tiibade suunas jooksvad horisontaaljooned ja AFL LED-esituledeni viivad kroomitud võreliistud loovad mulje eriti laiast autost. Linnamaasturile omane viimistlus ja hõbedased detailid ees ja kogu sõiduki alaosas annavad oma panuse auto enesekindlasse välimusse ning näitavad funktsionaalset ja sportlikku elegantsi.

Värsked ja puhtad külgjooned ning otsekui hõljuv katus, mis visuaalselt eraldab sõiduki alumise ja ülemise osa, venitavad Crossland X-i optiliselt pikemaks ja rõhutavad selle sisemist ruumikust. Hõljuv katus meenutab ka Opel Adami kaarjat kroomitud aknaliistu, mis tagaosas allapoole kaardub. Auto isikupärastamiseks on katus saadaval mitmes värvitoonis. Crossland X-i silmapaistev tagaots ja nähtav põhjakaitse annavad selgelt aimu linnamaasturist. Kõrge asetusega poolitatud tagatuled meenutavad samuti topelttiiba ning ristuvad pagasiluugiga, mida rõhutab allapoole kaarduv katusejoon.

Opeli kujundusfilosoofia keskmeks olev vormiline disain, mis on ühendatud täpsusega, mängib suurt rolli ka sisekujunduses. Näidikupaneel ja keskkonsool on selge ehitusega ja juhi suhtes horisontaalselt paigutatud. Peen kroomitud viimistlus näidikute ja õhuavade ümber jätab kvaliteetse mulje. Apple CarPlay ja Android Autoga ühilduvate moodsate info- ja meelelahutussüsteemide Radio R 4.0 IntelliLink ja Navi 5.0 IntelliLink kuni 8-tolline ekraan on keskkonsooli integreeritud. Ühilduvaid nutitelefone saab laadida ka juhtmevabalt. Valikuline side- ja teenustesüsteem Opel OnStar võimaldab luua Wi-Fi pääsupunkti ja tagab suurepärase ühenduvuse kõigile mobiilseadmetele.

Erakordselt hea ühenduvus ja lai mootorivalik bensiinimootoritest diisel- ja LPG-mootoriteni ning valik manuaal- ja automaatkäigukasti vahel ei ole muidugi veel ainsad mugavat sõitu tagavad omadused. Crossland X-i ruumikus ja esmaklassilised ergonoomilised istmed teevad pikad sõidud mugavaks. Lisaks sellele on Opel Crossland X äärmiselt paindlik, mille võib panna ka liigutatavate tagaistmete arvele. Neid saab 60/40 jaotuses alla klappida ja 150 mm võrra tahapoole lükata, nii et teises reas istumine on pikajalgsetele reisijatele nüüd veelgi mugavam. Istmeid ettepoole lükates saab pagasiruumi mahtu suurendada 520 liitrini, mis on oma klassi suurim. Pikki esemeid on mugav pagasiruumi asetada nii, et käetugi on eemale klapitud. Kui tagaistmed täielikult alla klappida, suureneb pagasiruumi maht 1255 liitrini. Loomulikult on ka salongis palju hoiukohti vajalike esemete jaoks. Crossland X-i saab lukustada, avada ja käivitada võtmeta avamise ja käivitamise süsteemi abil.

Uuenduslik valgustustehnoloogia ja olulised abisüsteemid

Uus Opel Crossland X pakub mitmeid ülimoodsaid tehnoloogiaid ja abisüsteeme, mis teevad sõidu veelgi mugavamaks ja ohutumaks. Adaptiivsed täis-LED-tuled tagavad pimedas suurepärase nähtavuse. Sellised funktsioonid nagu kurvituled, kaugtulede automaatlülitus ja tulede valgusvihu kõrguse automaatne reguleerimine valgustavad eesolevat teed optimaalselt. Valikuline esiklaasinäidik vähendab tähelepanu hajumise ohtu ja kuvab juhi otsesesse vaatevälja vajalikud andmed kiiruse, navigeerimise ja abisüsteemide kohta.

Opel Eye esikaamera töötleb erinevaid andmeid ja koondab need juhiabisüsteemidesse nagu liiklusmärkide tuvastamise süsteem ja sõiduraja hoidmise süsteem. Sõiduki tahtmatu rajalt lahkumise tuvastanud süsteem hoiatab juhti kuuldavate ja nähtavate signaalide teel. Kiirusepiirajaga püsikiirushoidik võimaldab samuti meeldivamat sõitu. Jalakäijate tuvastamise ja automaatse hädapidurdusega avariiennetussüsteem[2] aitab õnnetusi vältida. Süsteem edastab alarmi ja visuaalse hoiatuse, aga ka pidurdab iseseisvalt, kui vahemaa eessõitva sõidukiga kiirelt väheneb ja juht ei reageeri. Avariiennetussüsteemile on lisatud ka spetsiaalne juhi väsimust tuvastav süsteem2, mis hindab juhi sõidustiili alusel tema väsimust ja annab teada, kui on tarvis paus teha.

Mudelil Crossland X on ka panoraamne tahavaatekaamera, mis suurendab tagumist vaatevälja 180 kraadini, nii et juht saab tagurdades näha mõlemalt poolt tulevat liiklust. Parkimise teeb veelgi mugavamaks parkimisabi. See tuvastab sobiva parkimiskoha ja pargib sõiduki automaatselt. Ka parkimiskohalt välja saab automaatselt sõita. Mõlemal juhul peab juht ainult pedaalidele vajutama. Talvekuudel pakuvad lisamugavust ja ohutust soojendusega rool ja soojendusega esiklaas.

[1] Süsteem töötab automaatselt kiirusel üle 5 km/h ja alla 85 km/h. Vahemikus 5 - 30 km/h on pidurdusjõud kokkupõrke kiiruse vähendamiseks 0,9 g. Kiirusel 30 - 85 km/h pidurdab süsteem sõidukit maksimaalselt kiiruseni 22 km/h. Seejärel peab juht sõidukit ise pidurdama, et kiirust veelgi vähendada.

[2] Saadaval alates mudeliaastast 2018