KIA – MOVEMENT THAT INSPIRES

KIA – MOVEMENT THAT INSPIRES

  • Digitaalsel esitlusel tutvustati ettevõtte uut strateegiat ja tulevikuambitsioone
  • Ettevõtte nimi on nüüdsest Kia Motorsi asemel Kia
  • Autotootja käivitab jätkusuutlike mobiilsuslahenduste loomiseks oma Plaan S nime kandva strateegia
  • aastaks tullakse välja seitsme uue elektriautoga
  • Kia pöördub jätkusuutlikuma tootmise saavutamiseks taaskasutatavate materjalide ja taastuvenergia poole
  • Kia esimest elektriautot ja uut disainifilosoofiat esitletakse üsna pea

 

Kia tutvustas digitaalsel esitlusel oma uue eesmärgi ja tulevikuambitsioonide üksikasju. Ettevõtte uue tunnusfraasiga „Inspireeriv liikumine“ sobivalt esitles Kia uusi detaile strateegia kohta, mis võimaldab jätkusuutlike mobiilsuslahenduste loomisele läheneda laiemalt kui pelgalt autode tootmine.

Traditsioonilisest tootmisele orienteeritud ärimudelist eemaldumist illustreerib ka uus ärinimi. Nimest sõna „Motors“ eemaldamisega laiendab Kia haaret uutesse ja kasvavatesse ärivaldkondadesse, luues inimeste igapäevaelu vajadustele vastavaid uuenduslikke mobiilsustooteid ja -teenuseid.

Kia president ja tegevjuht Ho Sung Song kommenteeris: „Kia usub, et transport, mobiilsus ja liikumine on osa inimõigustest. Meie visioon on luua jätkusuutlikke mobiilsuslahendusi klientidele, kogukondadele ja ühiskondadele üle maailma. Nüüd hakkame seda visiooni teoks tegema ja alustame meie uue eesmärgi ja tulevikustrateegia lansseerimisest.“

Kia uue kaubamärgi esitlust saab vaadata Kia Youtube’i kanalist 15. jaanuaril 2021 kell 9:00 Korea aja järgi (1:00 CET): https://youtu.be/U67RlX9ibfo

Kia uus tunnusfraas: Movement that inspires

Kia kaubamärgi keskmena esitletud uus tunnusfraas “Movement that inspires” ehk “Liikumine mis inspireerib” peegeldab autotootja uut eesmärki inspireerida kliente läbi Kia pakutavate toodete, teenuste ja kogemuste.

Kia kaubamärgi uus eesmärk rõhutab, et liikumine on inimarengu lähteks. Liikumine võimaldab inimestel näha uusi kohti, kohata uusi inimesi ja saada uusi kogemusi. See sidusus on Kia uue kabamärgi põhiolemus – võimaldada inimestel areneda, pakkudes uuenduslikke auto siseruume, põnevaid uusi tooteid ja sisukaid, mugavaid teenuseid, mis innustavad inimesi ja vabastavad aega tegevusteks, mida nad päriselt naudivad.

Kia vanem-asepresident Artur Martins ütles: „Liikumine on alati meie kaubamärgi südames olnud, ja inimeste liigutamine on meie äri tuumaks. Liikumine aitab inimkonnal täiustuda ja areneda. Seetõttu usubki Kia, et liikumine inspireerib ideid.“

Kia on „liikumist“ pakkunud juba rohkem kui 75 aastat, alustades jalgratastest ja jätkates varsti mootorrataste ja kulleriautode tootmisega. Praeguseks on Kia üks suuremaid autotootjaid maailmas, pakkudes kvaliteetseid sõiduautosid miljonitele inimestele üle maailma.

Kia uus eesmärk hõlmab klientide muutuvatele vajadustele vastamist – kuidas inimesed liiguvad ja kuidas nende liikumine ümbritsevat maailma mõjutab. Kliendid soovivad üha enam paindlikke, keskkonnateadlikke ja integreeritud transpordiviise.

Kia uus strateegia on nendele muutuvatele ootustele vastata ja neid kujundada, arendades välja valiku tooteid ja teenuseid, mis vastavad klientide vajadustele üle maailma. Nende kaudu luuakse laiem ligipääs keskkonnateadlikele mobiilsustoodetele ja -teenustele, et vastata klientide üha kasvavatele vajadustele paindlike ja isikupärastatavate mobiilsuslahenduste järele, mida toetavad andmed ja uued tehnoloogiad.
Kia laiem jätkusuutliku liikumise visioon

Osana uuest jätkusuutliku mobiilsuse visioonist laiendab Kia oma tegevust ka teistesse valdkondadesse ning täna esitletud uus ärinimi peegeldab seda senisest paremini. Nimest sõna „Motors“ eemaldamine näitab pühendumust Plaan S äristrateegiale. Strateegiat esitleti 2020. aastal ja selle eesmärgiks on saavutada tuleviku mobiilsustööstuses liidripositsioon, laiendada äri elektriautode tootmise, mobiilsuslahenduste ja teenuste, spetsiaalsetel otstarvetel ehitatud sõidukite ja muu samalaadse suunas. Lisaks edendab Kia samal ajal jätkusuutlikumat tootmist, kasutades puhast energiat ja ümbertöödeldavaid materjale.

Kia keskendub akuelektriliste autode (BEV) populariseerimisele ja kavatseb 2027. aastaks oma mudelivalikut seitsme uue sellisega täiendada. Nende seas on nii sõiduautosid, linnamaastureid kui väikesi mahtuniversaale, millest kõikidest leiab Hyundai grupi uue elektrilise globaalse modulaarse platvormi (E-GMP) pikka sõiduulatust ja kiiret laadimist võimaldava tipptasemel tehnoloogia.

Kia arendab äriklientide jaoks ka spetsiaalseks otstarbeks ehitatud sõidukite (PBV) mudelivalikut. Need sõidukid põhinevad paindlikel platvormidel ning nende jaoks luuakse modulaarsed kered, mis vastavad paljude erinevate äri- ja veeremiklientide spetsiifilistele vajadustele. Koostöö ettevõtetega nagu Canoo ja Arrival tähendab, et Kia saab oma integreeritud modulaarsele platvormile pakkuda erinevaid keresid, mis vastavad kasutajate funktsionaalsetele vajadustele.

Tänu e-kaubanduse ja autojagamisteenuste kiirele kasvule peaks nõudlus selliste sõidukite järele 2030. aastaks viiekordseks kasvama. Kia PBV-d ehitatakse täpselt äri- ja veeremiklientide vajadusele vastavaks. Näiteks võib nende seas olla autojagamisteenuse sõidukeid, madala põrandaga logistikasõidukeid ja kulleriautosid.

Muutus ettevõtte ärinimes tähendab ka muutust töökultuuris. President Song selgitab: „Meie ärinime ja logo muutmine ei ole pelgalt kosmeetiline parandus. See esindab meie jaoks horisondi laiendamist ja uute lahenduste loomist, mis vastavad meie klientide vajadustele üle maailma ja ületavad neid. Veelgi enam – see tähendab ka meie töökultuuri kohandamist, mis võimendab meie töötajate loomingulisust ja loob inspireeriva töökeskkonna.“

Ökosõbralike mobiilsusteenuste arendamine

Veel üks strateegiline eesmärk on pakkuda ökosõbralikke mobiilsusteenuseid, mis keskenduvad elektrilisele ja autonoomsele sõidule suuremates linnades üle maailma.

Lisaks käivitab Kia koostöid ja partnerlusi globaalsete mobiilsuslahenduste ettevõtetega, muutes sellega strateegilistes piirkondades mobiilsusteenuste valikut mitmekesisemaks. 2018. aastal investeeris Kia Grabi, Kagu-Aasia suurimasse sõidujagamisteenuse, toidu kohaletoimetamise ja makselahenduste ettevõttesse, ja 2019. aastal India ettevõttesse Ola, mis pakub mobiilsusteenuseid nagu sõidujagamine, takso, toidu kohaletoimetamine jpm.

Kia plaanib hakata tegelema ka uute mobiilsusteenustega nagu juba toimiv WiBLE, mis on Hispaania energiaettevõttega Repsol kahasse loodud autojagamisteenus Madridis. 2018. aasta septembris alustanud WiBLE võimaldab kasutajatel teeninduspiirkonnas vabalt autosid rentida ja tagastada. Ettevõtte autoparki kuulub 500 Kia Niro Plug-in Hybridit (PHEV). WiBLE on oma üle 130 000 registreeritud kasutajaga üks Euroopa edukamaid jagatud mobiilsuse skeeme. Teatud piirkondades Itaalias ja Venemaal tuldi 2020. aasta septembris turule uue teenusega nimega KiaMobility, mis kiirendab ettevõtte muutumist mobiilsusteenuste pakkujaks. KiaMobility tuleb tulevatel aastatel turule ka mitmel pool mujal.

 

Juba üsna pea: Kia esimene elektriauto ja uus disainifilosoofia

aasta esimeses kvartalis esitletakse esimest Kia uue põlvkonna elektriautot, mis kehastab Kia fookuse liikumist elektrifitseerimise suunas. Uuel E-GMP tehnoloogial põhineval autol on krossoverist inspireeritud disain ning see pakub sõiduulatust üle 500 kilomeetri ja kiirlaadimist vähem kui 20 minutiga. Sellest saab ka esimene mudel, mis hakkab ülemaailmselt kandma Kia uut logo.

Elektriautode mudelivaliku kasvuga loodab Kia haarata 2025. aastaks globaalsest elektriautode turust 6,6% ja müüa 2026. aastaks 500 000 elektriautot aastas. Kia avaldab lähinädalatel rohkem infot oma tulevaste toodete ja teenuste uue disainisuuna kohta, mis peegeldab tootja taassündi.

Kia globaalse disainikeskuse juht vanem-asepresident Karim Habib selgitas: „Soovime, et meie tooted pakuksid instinktiivset ja loomulikku kogemust, mis parandaks meie klientide igapäevaelu kvaliteeti. Meie eesmärk on kujundada meie toodete füüsilist kogemust ja luua originaalseid, leidlikke ja põnevaid elektriautosid. Meie disainerite ideed ja tootja eesmärk on rohkem ühendatud kui kunagi varem, ja selle kõige keskmes on meie kliendid.“