KIA Stinger Debüteerib Põhja-Ameerika autonäitusel
Postitatud: 11. juuni 2019- Täiesti uus võimas sportsedaan taasdefineerib Kia marki
- Kia peab seeriatootmisse läinud autoga kinni GT ideeautoga antud lubadusest
- Frankfurtis disainitud, Nürburgringil arendatud, tööstusharu tippkvaliteet Kialt
Tavaliselt Ameerika autotootjate domineeritaval autonäitusel röövis Kia Motors America (KMA) täna rambivalguse, esitledes Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel tervele maailmale täiesti uut Kia Stingerit (edaspidi Stinger). Viiekohaline laugpära-sportsedaan valmistub ümber defineerima hetkel Euroopa autotootjate valitsuse all olevat segmenti. Stinger tõotab olla kõige võimekam seeriatootmissõiduk ettevõtte ajaloos ja selle taga seisab Kia tööstusharu tippkvaliteet ja usaldusväärsus. Mitme mootori- ja käigukastivalikuga ja luksusliku sisuga Stinger peaks Ühendriikides müügile tulema selle aasta jooksul. Hinnainfo saabub auto lanseerimise eel.
“Erinevalt ükskõik millisest eelnenud Kiast on Stinger tõepoolest meile unistuste auto, ja täna siin Detroidis on see unistus lõpuks pärast ülemaailmse kirglike disainerite, inseneride ja juhtide grupi aastatepikkust pühendumist ja rasket tööd tõelisus,” ütles Orth Hedrick, Kia Motors America tooteplaneerimise ala asepresident. “Alates selle GT ideeauto pärituolust kuni aastatepikkuse seadistamise ja rafineerimiseni legendaarsel Nürburgringil, ei olnud ükski detail liiga väike, et sellesse täielikult süveneda, ja tulemus on lihtsalt rabav.”
Kohe äratuntavalt eelnenud ideeauto edasiarenduse, täiesti uue Kia Stingeri disaini eest vastutas Peter Schreyer, Kia Motorsi disainijuht, ja tema andekate disainerite meeskond Frankfurtis. Sõidutunnetuse ja juhitavuse arendusega tegeles Albert Biermann, Kia sõidutestimise ja võimekate sõidukite arenduse juht ja tema inseneride rühm Koreas ja kurnaval Nürburgringi võidusõidurajal.
Kuid mis teeb sellest tõelise gran turismo? See küsimus oli aluseks aastatepikkusele teekonnale, mis algas, kui GT ideeautot esitleti esmakordselt 2011. aasta Frankfurti autonäitusel. Kuigi igal Kia disainiuuringul on eesmärk, peeti GT ideeautot väljaspool masstoodangu autode sügavalt väärtushinnangutesse juurdumise poolest tuntud ettevõtte jaoks vaid pisut enamaks kui unistuseks. Kuid GT süütas tuha all hõõgunud kiresöed, mis läitsid a terve ettevõtte ja järgneva viie aasta jooksul kasvas see tuli fantaasiast suuremaks ning muutus reaalsuseks.
Kui Stinger oli rohelise tule saanud, muutus gran turismo küsimus arenduse algusest mantraks. Kuna tegu on Kiaga, pidi disain olema julge. Ja seda see oli. Kuid see pidi olema ka tundlik ja kiire, jäädes samal ajal luksuslikuks ja vaikseks. See pidi saavutama täiusliku sõidu ja juhitavuse tasakaalu ja mahutama mugavalt viis inimest koos pagasiga. See pidi olema palju asju, aga esmajärjekorras pidi see olema ehtne gran turismo. Ja seda see on.
Disain
Ideeautost seeriatootmisse sobiva auto tegemine ei ole väike ülesanne ja Schreyer läks Stingerit ellu äratama Kia Frankfurti stuudiosse – GT ideeauto sünnikohta. “Tõeline gran turismo, auto, mis on loodud pikkadeks hingestatud sõitudeks, ei keskendu puhtale võimsusele, konkreetsele dünaamikale ja brutaalsele disainile luksuse, mugavuse ja graatsia arvelt,” märgib Gregory Guillaume, Kia Motors Europe peadisainer. “Stingeril ei ole midagi pistmist esimesena sihtkohta jõudmisega – selle auto jaoks on oluline teekond. Oluline on kirg.”
Alates siledast esiosast läbi saledate külgede võimsate tagakaarteni väljendab Stinger lihaselist enesekindlust. Selle kuvandi keskmeks on tagaveolise auto proportsioonid – pikk kapott ja lühike üleulatus ees, pikendatud teljevahe ruumika salongi huvides, ja tagumine pikk üleulatus koos tugevate õlgadega. Stingeri hoiak ja visuaalne tasakaal on loodud lisama autole elegantsuse ja atleetlikkuse hõngu, mitte noore võidusõitja agressiivsust.
Lai esimene ja tagumine rööbe koos piki uksi kulgevate hajutatud kontuuridega suurendavad Stingeri õlajoone visuaalset jõudu ja selle laugpäralikku siluetti. Teised välisdisaini puhtalt funktsionaalsed elemendid – eesmised õhukardinad, rattakoobaste õhuavad, sile põhi ja integreeritud tagumine õhusuunaja – aitavad kaasa aerodünaamilisele tõhususele. Tagumises kaitseraualaienduses peidavad end neli ovaalset väljalasketoru. Kia signatuur – tiigrinina-iluvõre – paikneb uhkelt keerukate leed-esitulede vahel.
Madala joonega salong koos tugevalt kaldus esi- ja tagaklaasiga paikneb auto tagumises pooles, luues lauge silueti. Sisemuses on sõidupõnevusele ja reisijate luksusega poputamisele pühendatud ruum. Sügavaid istmeid katab eriti pehme Nappa nahk ja juhiistmel on istme seljatoes õhupadjad ja polster, et pakkuda optimaalset tuge ja mugavust. Enesekindel armatuurlaud loob juhile tööks tugeva horisontaalse tasandiku. Keskkonsool on intuitiivselt jaotatud kaheks erinevaks piirkonnaks – meelelahutusvalitsad paiknevad viksilt suure värvilise puuteekraani all, samal ajal kui kliima- ja ventilatsiooniseadme nupud leiab mugavalt altpoolt. Juhi ees keskel on jäme, nahkkattega rool ja üks instrumendipaneel koos nii analoog- kui digitaalsete näidikutega. Suured näidikud on ääristatud metalliga ja rõhutatud punaste osutitega. Näidikute vahel paiknev värviline TFT-ekraan kuvab vahelduvalt jõudlusandmeid nagu kurvide läbimisel mõjuv gravitatsioon, ringiajad ja mootoriõli temperatuur, koos lisainfoga nagu reisiarvestus, juhi seaded, navigatsioon ja diagnostika. Aeronautikast inspireeritud kodaratega ventilatsiooniavasid leiab nii eest kui tagant ja maitsekas matt-kroom viimistlus teeb tervele salongile ringi peale. Selle tulemuseks on kookonisse mähitud intiimne tunnetus. Kuid pikk teljevahe pakub heldelt jalaruumi nii ette kui taha ja madal isteasend panustab rikkalikku pearuumi samuti nii ees kui taga.
Šassii
2014. aastal BMW-st ettevõttesse tulnud Albert Biermanni esimene pilk Stingerile andis talle märku, et auto pidi rooli taga vastama sellele rabava disainiga pandud ootustele. “Arvan, et Kia kaubamärgile on Stinger nagu eriline sündmus,” märgib Biermann. “Sest keegi ei oota sellist autot, mitte ainult välimuse poolest, vaid ka sõiduomaduste poolest. See on hoopis teist tõugu loom.”
Autokere tootmise põhimõtted pidid Stingerit defineerima ja insenerid vaatasid tähelepanelikult tihedalt võistlejaid täis maailma suunas. Stingeri 290,58-sentimeetrine teljevahe on pikem kui Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe ja isegi Lexus GS ja Mercedes CLS oma[i]. See on lisaks ka üldiselt pikem (483,11 cm) ja laiem (186,94 cm) kui teised autod selles segmendis, pakkudes ruumikamat äraolemist. Stingeri pagasiala on samuti suurem kui paljudel sama klassi autodel, mahutades täissuuruses kohvri või golfitarvete koti, ning saadaval on ka elektriline tagaluuk koos Nutika Pagasiruumi funktsiooniga.
55 protsendi ulatuses täiustatud kõrgtugevast terasest koosneval šassiil paiknev Stinger tagab sõidu ja juhitavuse ala inseneridele eriti jäiga aluse, millega edasi töötada. Jäikus võimaldab ka müra ja vibratsiooni vähendamisse ning loob vaiksema salongi. MacPhersoni vedrustus ees ja mitmikhoobvedrustus taga on seadistatud pakkuma juhile optimaalset tagasisidet. Esimesena Kia autodest saab juht amortisaatorite ja sõiduki juhitavusomadusi seadistada läbi elektrooniliselt kohandatava vedrustuse, mis kannab nime Dünaamiline Stabiilsus- ja Amortisaatorite Juhtimine (Dynamic Stability Damping Control). Alati juhi tegevusele etteennustatavalt reageerivat Stingerit võib olenevalt teetingimustest ja sõidustiilist seadistada kurvides tundlikumalt reageerima, lastes süsteemil eesmisi amortisaatoreid pehmendada ja tagumisi jäigemaks muuta. Vastupidiselt saavutatakse parem stabiilsus suurtel kiirustel, kui süsteem muudab eesmised amortisaatorid jäigemaks ja tagumised pehmemaks. Süsteemi saab juhtida viie sõidurežiimi kaudu (veel üks esimene Kia jaoks): Personal, Eco, Sport, Comfort ja Smart.
Standardis muutuva suhtega roolilatile paigaldatud elektriline roolivõimendussüsteem (R-MDPS) pakub läbi otse roolilatile paigaldatud elektrimootori nugateravat tagasisidet. Roolivõimendus on samuti viie valikulise sõidurežiimi kaudu seadistatav.
Ajam
Kui šassii sümboliseerib gran turismo selgroogu, siis saadaolevad ajamid esindavad kindlasti selle südant. Valida saab kahe, pikipaigutusega ja pika, vormitud kapoti tagaosas paikneva turbolaadimisega mootori vahel.
Kuigi mõlemad mootorid on veel arendamisel, pakub standardne 2,0-liitrine turbolaadimisega neljasilindriline Theta II mootor eelduslikult 6 200 p/min juures 255 hj. Maksimaalne pöördemoment 346 Nm on saadaval pööretevahemikus 1 400-4 000 p/min. Jõudluskuuldustele annab veel rohkem alust valikus olev 3,3-liitrine topeltturboga V6 Lambda II mootor, mis peaks tootma 6 000 pöörde juures 365 hj ja pakkuma maksimaalset pöördemomenti 510 Nm pööretevahemikus 1 300-4 500 p/min. Kia eesmärgiks on topeltturboga V6 mootoriga kiirendada 100 km/h-ni 5,1 sekundiga ja tippkiiruseks 269 km/h.
Stingeril on teise põlvkonna kaheksakäiguline automaatkäigukast koos tagaveoga. Esmalt pakutud K900 luksussedaanis, on käigukast tootja enda poolt disainitud ning see pakub juhtidele teravaid käiguvahetusi ja maksimaalset kütusesäästlikkust. Esimest korda Kias sisaldab ülekanne rohkem lennunduse ja võidusõidumootorite juures kasutatud tsentrifugaalse pendelamortisaatoriga (Centrifugal Pendulum Absorber, CPA) momendimuundurit, mis aitab vähendada torsioonivibratsiooni terves jõuülekandes. Juhid võivad lasta käigukastil ise käike vahetada või valikuliselt kasutada käikude vahetamiseks rooli taha paigutatud labasid. Sarnaselt vedrustusele ja rooliseadistusele võib auto elektroonilise sõidurežiimi kaudu valida kuni viie käiguvahetusseade vahel. Ka gaasipedaali seadeid kohandatakse vastavalt.
Arvestades, et kirglikud juhid ei pruugi alati elada optimaalses kliimas, on Stinger esimene Kia sedaan, mis on saadaval nii taga- kui nelikveolisena. Vedu on suunatud rohkem taha, et saavutada optimaalne kontroll nii märjal kui kuival pinnal. AWD-süsteemil on uus dünaamilise vektorjuhtimise süsteem, mis jälgib juhi tegevust ja teetingimusi ja automaatselt rakendab vajalikele ratastele veo- või pidurdusjõudu, et keerulistes tingimustes kurssi säilitada. Tagaveolised autod saavad nautida mehaanilise piiratud libisemisega diferentsiaali abi, mis aitab veojõudu ühtlaselt tagarataste vahel jaotada.
Valikus on ka erinevad sulamist veljed ja rehvid. 2,0-liitrise turbolaadimisega neljasilindrilise mootoriga mudelitel on all 225/45R-18 mõõdus spetsiaalselt nõudlikuks sõiduks mõeldud rehvid, samas kui 3,3-liitrise V6 mootoriga mudel kannab eriti kõrgetele nõudmistele vastavast kummist rehve – 225/40R-19 ees ja 255/35R-19 taga. Ventileeritud Brembo®[ii] ketaspidurid on 3,3-liitrise topeltturboga mudelil standardvarustuses ja neil on nelja kolviga eesmised ja kahe kolviga tagumised pidurisadulad.
Täiustatud tehnoloogia ja käepärasus
Luksuslike hüvede ja ootamatute funktsioonide pakkumine on saanud osaks Kia DNA-st ja Stinger jätkab seda traditsiooni. Mitmed täiustatud juhiabisüsteemid (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS) töötavad sujuvalt koos, et sõidukogemust parandada.
Ühendriikides oletab Riiklik Maanteeohutuse Amet (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) konservatiivselt, et 100 000 politsei poolt raporteeritud õnnetust on igal aastal otsene tagajärg väsinult sõidukijuhtimisele[iii]. Selle tulemuseks on igal aastal oletuslikult 1 550 surnut ja 71 000 vigastatut. Esimest korda on Kial uus Juhi Tähelepanuhoiatuse (Driver Attention Alert, DAA)[iv] süsteem. Süsteem jälgib erinevaid näitajaid nii sõiduki kui juhi puhul ja mängib hoiatavat helisignaali koos märguandega instrumendipaneelis, kui on aeg teha autojuhtimises paus ja kui süsteem tuvastab, et juhi tähelepanuvõime on märgatavalt vähenenud.
Laupkokkupõrke abi (Forward Collision Assistance, FCA)Ⅳ koos integreeritud Äkkpidurdussüsteemiga (Autonomous Emergency Braking, AEB)Ⅳ ja jalakäijatuvastusega suudab tuvastada potentsiaalse kokkupõrke teise sõiduki või jalakäijaga ja aidata auto peatada. Täiustatud nutikas autopiloot (Advanced Smart Cruise Control, ASCC)Ⅳ säilitab eelnevalt määratud vahemaa Stingeri ja eesoleva sõiduki vahel ja võib tihedas liikluses auto täielikult peatada. Sõidurajal püsimise süsteem (Lane Keep Assist, LKA)Ⅳ jälgib aktiivselt sõiduki valitud sõidurada ja hoiatab juhti helisignaaliga ning korrigeerib liikumissuunda, et aidata säilitada sõiduki positsiooni. Tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsioon (Rear Cross Traffic Alert, RCTA)Ⅳ jälgib parkimiskohalt välja tagurdamisel sõiduki taga olevat ala ning hoiatab juhti helisignaaliga lähenevatest sõidukitest.
Ühenduvus, meelelahutus ja informatsioon sõiduki kohta võib olla sama tähtis kui dünaamiline sõidukogemus ning Stinger tuleb turule uusimate teabe- ja meelelahutussüsteemidega. Muudetava kõrgusega värviline Head-Up Display (HUD)[v]-ekraan võimaldab juhil näha esiklaasile peegeldatuna olulist informatsiooni sõiduki kohta, sealulgas kiirus, pöörete täpsusega navigeerimine, heli- ja püsikiirushoidja seaded ning pimenurgatuvastuse info. Keskkonsoolis paikneb nutiseadmete jaoks juhtmevaba laadimisplaat ja Bluetooth®[vi] käed-vabad varustus on standardis, samas kui paljudele sõiduki alamsüsteemidele saab ligi roolile paigutatud nuppudelt.
Pikkade vahemaade läbimine on gran turismo omanikukogemuse kullaprooviks ja et salongi kilomeetrite möödavuhisemise taustaks liikuvaks kontserdisaaliks muuta, on valikus kolm võimekat helisüsteemi. Helisüsteemi baasversiooni 2,0-liitrise turbomootoriga variandi jaoks sisaldab kuut kõlarit ja seitsmetollist puutetundlikku ekraani koos Kia auhinnatud telemaatikasüsteemi UVO uusima versiooniga. Standardsüsteem 3,3-liitrise topeltturbomootoriga variandi jaoks kergitab kõlarite arvu üheksani ja lisab välise võimendi. Valikuline kvaliteetne Harman/Kardon®[vii] helisüsteem meelitab välisest võimendist välja 720 vatti, et pakkuda kristallselget heli. 15 kõlari ja Kia esimeste istmealuste bassikõlaritega, mis on peidus juhi ja reisijate istmete all, sisaldab süsteem Clari-Fi™-d[viii], patenteeritud muusikataastetehnoloogiat, mis taastab digitaalse kompressiooniprotsessi käigus kaduma läinud helisignaalid. Selle tehnoloogia tulemuseks on iga kompresseeritud digitaalse allika äärmiselt kvaliteetne kuulamiskogemus. Süsteem on varustatud ka uue põlvkonna QuantumLogic™[ix] Surround Sound tehnoloogiaga,mis kasutab algselt salvestuselt pärinevaid signaale ning jaotab need ümber ehtsaks, mitmedimensiooniliseks helitasandiks, et taasesitus oleks selge, rafineeritud ja detailirikas.
Uus Kia Stinger (Ühendriikide mudeli andmed)
Mootor | Stinger | Stinger GT |
Tüüp/paigutus | 2,0-liitrine turbolaadimisega I4 Theta II | 3,3-liitrine topeltturboga V6 Lambda II |
Hobujõude (eelduslikult) | 255 hj 6 200 p/min juures | 365 hj 6 000 p/min juures |
Pöördemoment (eelduslikult) | 346 Nm pööretevahemikus 1 400-4 000 p/min | 510 Nm pööretevahemikus 1 300-4 500 p/min |
Mootoriplokk | Alumiinum | Alumiinum |
Plokikaas | Alumiinum | Alumiinum |
Klapisüsteem | DOHC D-CVVT 16V | DOHC D-CVVT 24V |
Maht (cc) | 1 998 cc | 3 342 cc |
Silindri läbimõõt ja kolvikäik (mm) | 86 mm x 86 mm | 92,0 mm x 83,8 mm |
Surveaste | 10,0:1 | 10,0:1 |
Kütusesüsteem | GDI (bensiini otsesissepritse) | GDI (bensiini otsesissepritse) |
Nõutav kütus | Soovitatavalt premium | Soovitatavalt premium |
Jõuülekanne | Stinger | Stinger GT |
Ülekanded: Kaheksakäiguline automaatkäigukast | – | – |
Esimene käik | 3,964 | 3,665 |
Teine käik | 2,468 | 2,396 |
Kolmas käik | 1,610 | 1,610 |
Neljas käik | 1,176 | 1,190 |
Viies käik | 1,000 | 1,000 |
Kuues käik | 0,832 | 0,826 |
Seitsmes käik | 0,652 | 0,643 |
Kaheksas käik | 0,565 | 0,556 |
Tagurpidikäik | 2,273 | 2,273 |
Peaülekanne | 3,727 | 3,538 |
Mootori paigutus/vedav sild | Ees/taga- või nelikvedu | Ees/taga- või nelikvedu |
Välismõõdud | Stinger | Stinger GT |
Pikkus (cm) | 483,11 cm | 483,11 cm |
Laius (cm) | 186,94 cm | 186,94 cm |
Pikkus (cm) | 139,95 cm | 139,95 cm |
Teljevahe (cm) | 290,58 cm | 290,58 cm |
Rööbe, ees/taga (cm) | ||
Üleulatus, ees/taga (cm) | 83,06 cm / 109,47 cm | 83,06 cm / 109,47 cm |
Sisemõõdud | Stinger | Stinger GT |
Istekohti | 5 reisijat | 5 reisijat |
Pearuum | – | – |
Ees (cm) | 100,08 cm | 100,08 cm |
Taga (cm) | 93,98 cm | 93,98 cm |
Jalaruum | – | – |
Ees (cm) | 108,20 cm | 108,20 cm |
Taga (cm) | 92,46 cm | 92,46 cm |
Õlaruum | – | – |
Ees (cm) | 143,26 cm | 143,26 cm |
Taga (cm) | 139,19 cm | 139,19 cm |
Šassii/vedrustus | Stinger | Stinger GT |
Ees | MacPherson | MacPherson |
Taga | Mitmikhoobvedrustus (5 hooba) | Mitmikhoobvedrustus (5 hooba) |
Konstruktsioon | Terasest kandevkere | Terasest kandevkere |
Roolisüsteem | Stinger | Stinger GT |
Tüüp / jõuallikas | Hammaslattülekandega / elektriline | Hammaslattülekandega / elektriline |
Varieeruv ülekanne | Standard | Standard |
Pöördeid | 2,4 (2WD), 2,3 (AWD) | 2,4 (2WD), 2,3 (AWD) |
Pöörderaadius (m) | 11,3 (2WD), 11,4 (AWD) | 11,3 (2WD), 11,4 (AWD) |
Pidurid | Stinger | Stinger GT |
Ees | Ventileeritud ketaspidurid | Brembo 4 kolviga pidurisadulad Ventileeritud ketaspidurid |
Taga | Ketaspidurid | Brembo 2 kolviga pidurisadulad Ventileeritud ketaspidurid |
Suurus (tolli) ees/taga | 12,6” / 12,4” | 13,8” / 13,4” |
Veljed/rehvid | Stinger | Stinger GT |
Veljemõõt (tolli) | 8.0J×18 | 8.0J×19 (ees) / 9.0J×19 (taga) |
Rehvimõõt | P225/45R18 | P225/40R19 (ees) P255/35R19 (taga) |
Varuratas | Kompaktmõõdus varuratas | Kompaktmõõdus varuratas |
Toimetaja märge: Kõik toote omadused ja standard/valikulised võimalused kehtivad Ühendriikides müüdavatele Kia Stinger autodele ja võivad teistes regioonides müüdavate sõidukite omadustest erineda. Lisapiltide ja video nägemiseks külastage palun www.kianewscenter.com.
[i] Võrdlused põhinevad praegustel sõidukimudelitel
[iii] Riikliku Maanteeohutuse Ameti (National Highway Transportation Safety Administration, NHTSA) väsinult autojuhtimise uuring ja programmiplaan, märts 2016
[iv] Need süsteemid ei asenda õigeid ja ohutuid autojuhtimise, parkimise ja/või tagurdamise võtteid. Sõitke alati ohutult ja olge ettevaatlik.
[v] Teetingimustele ja autojuhtimisele tähelepanu mittepööramine võib kaasa tuua sõiduki üle kontrolli kaotamise. Sõitke alati ohutult ja ettevaatlikult.